Skip to main content

Resepi Bubur kacang hijau | tidak perlu rendam kacang hijau semalaman

Selamat datang kembali ke saluran [Nama Saluran]! Hari ini kita akan menyediakan resipi yang istimewa - Bubur Kacang Hijau dengan Daun Pandan. 🌿πŸ₯£ Daun pandan memberikan aroma yang harum dan cita rasa unik pada bubur kacang hijau kita. Jadi, mari kita mulakan proses penyediaan!

Bubur kacang hijau dengan daun pandan bukan sahaja enak, tetapi juga menyegarkan. Ia adalah pilihan yang penuh dengan aroma semulajadi dan kesegaran. Jadi, jika anda ingin belajar cara menyediakannya, terus tonton video ini!

πŸ‘©‍🍳 Bahan-bahan yang diperlukan:

  • Kacang hijau
  • Santan
  • Gula perang
  • garam
  • Air
  • Daun pandan

Langkah-langkah mudah:

  1. Rendam kacang hijau semalaman.
  2. Masak kacang hijau dengan air sehingga empuk.
  3. Tambahkan santan dan gula perang ke dalam kacang hijau.
  4. Masak dengan api sederhana sehingga mendidih dan bercampur rata.
  5. Sisipkan daun pandan untuk memberikan aroma yang harum.
  6. Tambahkan sedikit garam untuk meningkatkan rasa  

 

 tekan link dibawah untuk layari cara memasak buburkacang hijau



https://youtu.be/pOC0qOzXO7o
                                                                                         

#buburkacanghijau                                                            

Comments

Popular posts from this blog

My journey to Lexis Hibiscus

Hai dalam entri hari in Aku ingin menceritakan tentang percutian kami ke Lexis Hibiscus. kami bercuti selama 4 hari 3 malam di sini, banyak moment yang indah kami lalui dan tidak dapat dilupakan .Ok mulanya pegembaran kami ke sini, agak lama kerana kami bertolak dari penang ke negeri Sembilan. Selepas kami sampai di situ, kami check in resort dulu, lepas check in kami di bawah naik kenderaan golf cart ke resort kami tinggal,selepas masuk bilik aku   terkejut sebab besar sangat bilik J wow terasa macam duduk dekat Maldives pulak hahah sebab kami tinggal di resort water villa. over kan,walaupun tidak dapat aku jejak di Maldives tapi aku happy sangat dapat bercuti di sini J Hari seterusnya, kami keluar pagi pagi sebab nak breakfast. Lepas sampai dewan makan aku terpegun sebab breakfast Banyak, Makanan apa yang kita nak semuanya ada contoh western, dan makanan local. Lepas Breakfast kami buat aktiviti kami macam biasa jalan-jalan ,lepak dalam resort kami,mandi dalam kolam renang resor
Cara membuka akaun Wahed invest Hai,hari ini saya ingin berkongsi cara-cara membuka akaun wahed invest , Wahed invest adalah sebuah pelaburan yang mengunakan "Islamic compliant Syariah".Wahed invest juga sejenis "robo advisor"yang boleh melabur di Malaysia atau di luar Negara.Wahed invest dibangunkan di Amerika Syarikat(USA) pada tahun 2015.Wahed invest mempunyai pejabat di Malaysia yang berfungsi sebagai hab serantau di Asia Pasific. PERINGATAN: Wahed invest ini bukan lah skim cepat kaya,ini adalah PELABURAN jangka masa yang panjang, seperti 'raiz' dan 'stashway' atau asb.Selain itu,jika anda melabur di wahed invest anda kena ingat bawa anda tengah melabur di Saham, Saham adalah satu pelaburan yang mengandungi risiko dalam masa yang sama boleh menbuat keuntungan untuk jangka masa yang panjang. Syarat-syarat yang perlu anda ada untuk membuka akaun Wahed invest adalah: Anda perlu membuat soal selidik sendiri mengenai penilaian risiko diri anda sendi

Review Body Shop Strawberry Shower Gel.

1.             Hai, entri hari ini adalah mengenai gel mandian strawberi dari 'Body Shop' yang saya beli baru-baru ini. Saya peminat barangan keluran 'Body Shop', teksturnya, segar dan sesuai untuk kulit saya antara sebab utama mengapa saya suka produk 'Body Shop'. Selain itu, ia juga sesuai untuk pelbagai jenis kulit. Bahan-bahan yang terdapat dalam produk ini adalah 100% vegetarian iaitu Strawberry Seed Oil & Juice Extract. Bahan-bahan Aqua/water/Eau Sodium Laureth Sulfate Cocanidopropyl Betaine Glycerin Polysorbate 20 PEG-40 Hydrogenated castor oil Sodium Chloride Phenoxytthanol Pholyglyceryl-2 Catrate Mel/Honey/Miel Sodium Benzoate Citric Acid PEG-120 Methyl Glucose Dioleate Fragaria Ananassa Seed Oil/Fragaria Ananassa Benzophenone-4 Disodium EDTA Butyl Methoxydibenzoylmethane Limonene Denatonium Benzoate terima kasih :) #bodyshop #review #unboxing #gelmandian #blogspot Click the link below https://www.ushound.